U toku su pripreme učenika za polaganje prijemnog ispita. Svaki prijemni ispit sa sobom nosi određene osobenosti u zavisnosti od fakulteta do fakulteteta. Izvesno je da se treba dobro pripremiti, a pripreme podrazumevaju temeljno obnavljanje gradiva iz predmeta koji se polažu i rešavanje zadataka iz zbirki namenjenih pripremi učenika za polaganje prijemnog ispita. Dolaskom novih tehnologija omogućeno je i pripremanje ispita pomoću dodatnih obrazovnih sredstava kao što su sajtovi, portali i platforme. Ova obrazovna sredstva posebno pogoduju učenicima koji zbog razvojnih smetnji i invaliditeta ne ostvaruju samostalnost u učenju. Učenici često nisu u mogućnosti da pišu i čitaju zbog različitih zdravstvenih smetnji. Stoga, olakšice koje im donose informaciono-komunikacione tehnologije mogu u znatnoj meri pomoći da ostvare samostalnost u radu.

Jedno od takvih pomoćnih obrazovnih sredstava je obrazovna platforma ,,Prijemni ispit“. Platforma nije namenjena isključivo učenicima sa razvojnim smetnjama, ali su njeni korisnici i ovi učenici, srednjoškolskog uzrasta, na bolničkom i kućnom lečenju.

Slika 1: Obrazovna platforma ,,Prijemni ispit“

Slika 1: Obrazovna platforma ,,Prijemni ispit“

Platforma ,,Prijemni ispit“ sadrži zadatke iz matematike i srpskog jezika namenjene učenicima koji se spremaju za polaganje prijemnih ispita na fakultetima gde su programom obuhvaćeni navedeni predmeti. Zadaci su grupisani po oblastima i nivoima i smešteni su u bazu podataka. Platforma se idejno oslanja na platformu “Završni ispit” o kojoj je ranije bilo reči, ali zbog gradiva koje obuhvata i uzrasta korisnika, morala je dobiti drugačiji oblik i funkciju. Platforma „Prijemni ispit“ deo je projekta Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija i Društva matematičara Srbije. Platforma je razvijana na besplatnim tehnologijama poput: HTML5, CSS, JavaScript, PHP, MySQL i moguća je njena primena na različitim vrstama modernih uređaja. Besplatna je i javno dostupna.

Pristup platformi iz ugla učenika veoma je jednostavan. Cilj je bio da se svim učenicima omogući lako i jednostavno kretanje kroz platfomu, posebno vodeći računa o učenicima sa razvojnim smetnjama i invaliditetom.

Slika 2: Mogućnosti odabira testova i zadataka

Slika 2: Mogućnosti odabira testova i zadataka

Kada se pristupi početnoj stranici, učenici mogu odabrati za vežbanje zadatke iz srpskoj jezika ili matematike. Svaki odabir dovodi do strane sa više različitih mogućnosti. Učenici mogu raditi test unosom broja koji im pošanje nastavnik koji je prethodno kreirao određeni test, ili mogu samostalno odabrati zadatke iz grupe zadataka sa različitih fakulteta. Postoji mogućnost odabira posebnih oblasti za uvežbavanje, što omogućava i učenicima ostalih razreda da uče i uvežbavaju gradivo pomoću platforme u toku celog srednjoškolskog perioda.

Takođe, platforma nudi mogućnost nastavnicima da samostalno kreiraju testove znanja pomoću zadataka koji se nalaze u bazi platfome. Ova mogućnost donosi nastavniku uvid u rad učenika i omućava pojedinačno praćenje napredovanja svakog đaka po oblastima gradiva koje se savladava u određenemom vremenskom periodu.

Postoje posebne pogodnosti za učenike koji imaju poteškoća u čitanju i pisanju opcijama uveličavanja zadataka, promenom boje podloge itd.

slika_3 slika_4

Slika 3: Izgled zadataka i različite vizuelne olakšice

Platforma nudi obilje različitih mogućnosti za učenike i nastavnike i nalazi se na adresi:

www.prijemniispit.math.rs

Ivana Kovačević

Ivana Kovačević

Ivana Kovačević je diplomirala školske 2004/2005. na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu, a master studije je završila školske 2009/2010. na istom fakultetu. Profesor je srpskog jezika u Osnovnoj školi ,,Dr Dragan Hercog“ u Beogradu, voditelj je obuka, učesnik na projektima za ravnopravno uključivanje učenika u obrazovni proces, administrator obrazovnih sajtova, platformi itd. Ivana se posebno interesuje za oblasti IKT, inkluzije i upotrebe motivacionih igara u nastavi srpskog jezika sa učenicima sa razvojnim smetnjama.



  1. Za sada nema komentara - zašto ne biste bili prvi?