Od 7. do 9. decembra 2012. godine na Staroj planini održavala se Blogomanija – regionalna konferencija posvećena blogu i blogerima.

Učesnici skupa imali su priliku da prisustvuju brojnim prezentacijama i radionicama na kojima su se čuli korisni saveti na temu monetizacije, ličnog brendiranja, profesionalnog pozicioniranja, pronalaženja svoje „niše“, i drugih načina da se pomoću bloga ostvare prihodi, pa čak možda dođe i do svoje „prve milje“.

Svrha i cilj blogovanja

Izrada i održavanje bloga za mnoge predstavlja izvor prihoda, što je sasvim u redu, i zaslužuje svaku vrstu podrške. Međutim, da li je to jedina svrha ove aktivnosti?

S obzirom da blog omogućava razmenu informacija, stavova, saveta, ličnu i korporativnu promociju u virtuelnom svetu koji danas nastanjuje 2.265.000.000 korisnika interneta [1], zašto ne bi bio korišćen sa primarnim motivom da se pomogne drugima?

Ukoliko se slažemo sa stavom da država ne može biti ni jedini ni samostalni akter socijalne politike, već da bi određeni doprinos borbi za dobrobit svih članova društva trebalo da pruži svaki pojedinac [2], nije li blogovanje jedan od najjednostavnijih načina za pružanje doprinosa merama za društveno uključivanje i borbu protiv siromaštva?

Sa reči na dela

U daljem tekstu pokušaću da navedem par ideja neukog početnika u ovoj oblasti kako možda možemo da iskoristimo naše blogove u cilju pomaganja ugroženim pojedincima i grupama. Naravno, lista nije iscrpna, već se nadam da će čitaoci dati svoje ideje kroz komentare na tekst. Evo nekoliko konkretnih ideja:

  1. Pisanje tekstova kojima se promovišu ideje i projekti iz oblasti društvenog uključivanja i smanjenja siromaštva. Imajući u vidu činjenicu da su mnogi domaći blogeri veoma popularni i uživaju veliko poverenje svojih čitalaca, ovo može biti veoma dobar način da se uključe u borbu za unapređenje uslova života najugroženijih članova društva;
  2. Postavljanje linkova ili banner-a vladinih i nevladinih timova i organizacija koje se bave društveno korisnim aktivnostima;
  3. Promovisanje humanitarnih organizacija i projekata, kroz tekstove, fotografije i banner-e;
  4. Izveštavanje o primerima društveno odgovornog poslovanja;
  5. Donacija dela prihoda koje smo ostvarili putem našeg bloga različitim humanitarnim projektima;
  6. U dalekoj budućnosti: omogućavanje posetiocima da preko PayPal-a, ili nekog sličnog servisa koji „tek što nije došao u Srbiju“, jednim „klikom“ doniraju određeni iznos novca humanitarnom projektu koji smo promovisali na svom blogu.

Kako povezati tematiku bloga sa društveno korisnom aktivnošću?

Verujem da je poželjno da postoji nekakva logička veza između našeg bloga i konkretnih projekta koje želimo da podržimo. Evo nekoliko ideja u kojim oblastima bi određeni blogovi možda mogli da daju svoj doprinos:

  1. IT blog – donacija računara školi u nekom siromašnom selu;
  2. Modni blog – organizovanje akcije prikupljanja i poklanjanja stare odeće;
  3. Blog o pletenju – akcija izrade rukavica, kapa i šalova za beskućnike;
  4. Kulinarski blog – doprinos dobro poznatoj humanitarnoj akciji poklanjanja torti domovima za decu bez roditeljskog staranja;
  5. Blog o uređenju stana – pomoć u uređivanju i opremanju sigurne kuće za žrtve porodičnog nasilja;
  6. Blog posvećen književnosti i izdavaštvu – prikupljanje knjiga za neku javnu biblioteku.

A gde sam tu ja?

Ukoliko nam životne okolnosti ipak ne omogućavaju da imamo višak dobre volje, vremena i energije za druge poput pojedinih imućnih filantropa, već moramo da posvetimo pažnju sopstvenom pozicioniranju, brendiranju i monetizaciji, da li to znači da društveno odgovorno blogovanje nije za nas?

Ne. Naprotiv.

Kao što je to lepo objasnio i ilustrovao konkretnim primerom jedan od predavača na Blogomaniji, Ivan Ćosić, dobro se dobrim vraća. U ovom slučaju, promovisanje društveno korisnih aktivnosti na našem blogu može nam doneti sledeće koristi:

  1. Povećaće posećenost našeg bloga, što donosi veće mogućnosti za promociju, povezivanje sa drugima i zaradu;
  2. Svrstaće nas u kategoriju društveno odgovornog poslovanja, što bi trebalo da nam donese sličnu vrstu koristi poput one koju ostvaruju kompanije koje potenciraju CSR.

Da li je blogovanje ludom radovanje?

Možda je ceo ovaj koncept utopijska ideja neukog i naivnog početnika u svetu blogova. A možda i nije, već se radi o veoma dobroj „niši“. Naime, do dana objavljivanja ovog teksta, „društveno odgovorno blogovanje“ predstavljalo je potpuno nepoznat pojam na Google-u. Isprobajte ga, pa javite kakvi su rezultati.

Petar Stojanović

Petar Stojanović

Diplomirani pravnik sa položenim pravosudnim ispitom i specijalizacijom u oblasti pravnih aspekata korporativnog upravljanja. Pohađa master akademske studije na poslovno-pravnom modulu na Pravnom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Član Udruženja naučnih i stručnih prevodilaca Srbije.



  1. Za sada nema komentara - zašto ne biste bili prvi?